اخبار و مقالات

صادرات 6 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان همدان
تاریخ انتشار : 1395/5/26 ساعت 16:49:23
صادرات 6 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان همدان

















صادرات 6 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان همدان
تاریخ: 1395/03/23
شماره: 5850
بازدید: 50
بازار روسیه فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی است چرا که روسیه سالانه 40 میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی دارد که با ایجاد مشکل سیاسی در رابطه با برخی کشورها، می‌توان بخشی از این نیاز را توسط ایران تامین کرد.
 
به گزارش خبر آنلاین منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام مطلب فوق و با اشاره به کاهش 2 درصدی محصولات کشاورزی از همدان، از صادرات 6 میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از همدان خبر داد و گفت: سالانه پنج میلیون تن انواع محصول کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود که بیش از 50 درصد تولیدات کشاورزی همدان مازاد نیاز استان همدان بوده که باید برای صادرات آن به سایر کشورها گامهای اساسی برداشت.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای اروپایی باید استانداردهای جهانی را در تولید محصولات رعایت کرد، افزود: کشاورزان باید در تولیدات خود مقوله‌های علمی را رعایت کنند تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی و اصلی بخش کشاورزی همدان صنایع تبدیلی است تا محصولات این بخش فرآوری شده و سپس صادر شوند که در این صورت شاهد ایجاد ارزش افزوده برای استان همدان خواهیم بود.

وی از صادرات 6 میلیون و 942 هزار دلار محصول کشاورزی در دو ماهه ابتدایی امسال از گمرک همدان خبر داد و گفت: این میزان صادرات 37 درصد از کل صادرات استان همدان را شامل می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد از نظر ارزی کاهش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: کشمش با صادرات چهار میلیون و 387 هزار دلار به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش محسوب می‌شود که 23 درصد از کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی ماست و پنیر را دومین کالای صادراتی بخش کشاورزی استان همدان اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه یک میلیون و 309 هزار دلار از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات 603 هزار دلاری سیب زمینی از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: خوشبختانه زمینه برای صادرات کالاهای بخش کشاورزی استان همدان وجود دارد ولی نیاز است تا کشاورزان براساس استانداردهای جهانی تولید صادرات‌محور داشته باشند.

رضوانی جلال محصولات صادراتی بخش کشاورزی را هشت قلم اعلام کرد و گفت: محصولات کشاورزی به کشورهای بلژیک، رومانی، لهستان، اکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، هند، تونس، امارات، عراق و افغانستان صادر شده است.
منبع خبر: پایگاه خبری خبرآنلاین